Primăria Sectorului 2 a decis sã se implice efectiv în soluţionarea problemele de trafic, modernizarea oraşului şi creşterea calitãţii vieţii bucureştenilor, din cauza dezinteresului afişat de Primãria Capitalei faţã de toate acestea. Miercuri, 12 decembrie 2018, la sediul Primăriei Sector 2 a avut loc o întâlnire între reprezentanții administraţiei locale și dezvoltatorii imobiliari, angajaţi, chiriași, proprietari din zona Pipera pentru a gãsi cele mai bune soluţii pentru transformarea cartierului într-un pol urban de afaceri al Capitalei.

Dezvoltarea haoticã a zonei Pipera face ca zilnic sã se producã blocaje în trafic. Nici pietonii nu au o viaţã mai uşoarã din cauza aglomeraţiei din jurul staţiilor de metrou. Aerul devine irespirabil la orele de vârf, iar mersul pe jos pe vreme ploioasã este o aventurã din care oamenii ajung la serviciu uzi şi murdari din cauza gropilor din asfalt şi al noroiului.

Câteva zeci de investitori, reprezentanţi de firme, proprietari şi chiriaşi au participat la dezbaterea publicã organizatã de viceprimarul Sectorului 2 Dan Cristian Popescu. El a precizat cã “întâlnirea face parte din seria de dezbateri privind realizarea unei infrastructuri publice adecvate şi pentru fluidizarea traficului rutier din zona respectivă”. Oamenii au reclamat şi chioşcurile amplasate în apropierea staţiilor de metrou, dar şi terasele “cam ilegale”, potrivit viceprimarului.

Propuneri pentru Primãria Capitalei

Dorința mea este să avem în zona Pipera o infrastructură modernă, pe măsura investițiilor realizate și în curs de realizare, din această zonă. Am în vedere modernizarea accesului în stația de metrou Pipera, stabilirea modalităților prin care vor fi realizate străzi noi în zonă cât și alte măsuri pentru a oferi condiții civilizate cetățenilor care lucrează, trăiesc sau tranzitează această zonă ”, a mai precizat viceprimarul Sectorului 2, Dan Cristian Popescu.

Liberalul a declarat cã Primãria Sectorului 2 va solicita Municipalitãţii încredinţarea strãzilor pe care le administreazã pentru a fi modernizate şi “croite” conform necesitãţilor actuale. Mai exact este vorba de 8 strãzi care vor fi administrate de ADP Sector 2, care nu au nici mãcar apã şi canal. “Vrem sã transformãm zona Pipera într-un pol urban de afaceri”, a mai spus viceprimarul. Investitorii au declarat cã sunt dispuşi sã participe financiar pentru modernizarea zonei, unii având soluţii concrete privind accesul la sediile lor. Aceştia au mai spus cã nu au de gând sã plece din zonã şi vor sã-şi continue afacerile. Printre problemele identificate se aflã şi situaţia incertã a unor terenuri, pe care Primãria Capitalei refuzã sã le soluţioneze de multã vreme. Viceprimarul a spus cã Primãria Sectorului 2 este dispusã sã cumpere unele terenuri sau sã-i despãgubeascã pe proprietari cu alte terenuri la schimb, numai ca treburile sã se urneascã. Un alt impediment este clãdirea unui fost cãmin pentru nefamilişti, unde oamenii trãiesc în condiţii improprii. Potrivit autoritãţii locale, clãdirea ar trebui demolatã, oamenii urmând sã fie despãgubiţi sau mutaţi în alte imobile. “Nici lãrgirea strãzii Fabrica de Glucozã nu va rezolva problemele, ba vor fi şi mai complicate”, s-a mai spus la dezbaterea publicã.

Poziţia pãrţilor implicate

Reprezentatul Metrorex, Constantin Musteţea, director de investiţii, a reclamat programul angajaţilor de pe platforma Pipera care face ca sute de oameni sã intre şi sã iasã din metrou într-un interval orar foarte scurt. “Existã posibilitatea unor noi cãi de acces şi avem un plan de extinsii, cum ar fi Pipera-Tunari, cu douã staţii noi. Suntem în faza iniţierii unui studiu de fezabilitate şi cred cã în doi ani sã trecem la treabã. Proiectul vrem sã fie finanţat din fonduri UE”, a spus Musteţea. Reprezentatul Metrorex nu a refuzat oferta Primãriei Sectorului 2 de a finanţa o parte din lucrãrile de modernizare. Reprezentantul STB nu a ştiut sã rãspundã când vor fi finalizate lucrãrile de modernizare a unor linii de tramvai dând vina pe finanţarea acordatã de Municipalitate.

Aşa cum era de aşteptat, Primãria Capitalei nu a fost interesatã de subiect şi nu şi-a trimis niciun reprezentant. Potrivit informaţiilor noastre, intenţia primãriţei de a construi în zonã un spital municipal va aduce alte probleme de trafic, dar opinia generalã este cã “a fost doar gargarã” intenţia de a construi unitatea medicalã.