Prima spălare mecanizată ȋn sectorul 2 a ȋnceput. Primul tronson vizat a fost Șoseaua Mihai Bravu, pe sensul de mers de la pasajul Obor spre Bulevardul Ferdinand I. S-au spălat carosabilul, rigolele și trotuarele. A fost nevoie şi de muncă manuală pentru a se spăla notoiul strȃns sub maşinile parcate pe prima bandă, ȋn unele zone chiar ilegal. Cea mai grea probă pentru administraţia locală a fost eliberarea trotuarelor şi a carosabilului de maşini.


În urma hotărârii de consiliu, iniţiată de viceprimarul liberal Dan Cristian Popescu şi votată de Consiliul Local sector 2, astăzi a demarat proiectul pilot de spălare mecanizată a străzilor. Pe o distanţă de circa 300 de metri, zeci de maşini au fost mutate, altele ridicate, dar cȃteva vor primi amenzi. Pe străzile laterale, cu greu putea trece o maşină, mai ales dacă avea un gabarit mai mare. Pentru că pe trotuare erau multe pete de benzină şi ulei, s-a folosit detergent ecologic. Ȋn total s-au consumat 30 de tone de apă, zece angajaţi de la societatea de salubrizare, două cisterne cu apă, două autoperii şi poliţiști locali pentru dirijarea circulaţiei. Pentru prima spălare nu s-a folosit doar maşina. Angajaţii de la salubrizare au folosit perii pentru noroiul uscat pe trotuare şi au spălat cu detergent. Ȋn urma lor, maşina se spălat trecea pentru un ultim lustru. curat_dcp6 curat_dxp_2

Pentru prima dată după foarte mulţi ani, stâlpii reţelelor electrice și cei ai regiilor din București au fost curăţaţi de afișe, eliminându-se astfel aspectul neplăcut al generat de zecile de hârtii care au fost lipite ani de zile.

curat_dcp7
Au fost şi comercianţi amendaţi, care credeau că plasarea gunoaielor lȃngă coşurile de gunoi este legal şi normal. Miercurea viitoare curăţenia va continua pe partea opusa primului tronson. Toate băncile aflate ȋn faza de degradare mare vor fi schimbate.

curat_dcp_8 Administraţia Domeniului Public spune că va face şi treaba Primăriei Capitalei şi va schimba stălpii montaţi pe trotuare care să nu permită parcarea maşinilor şi care au fost rupţi, iar ȋn unele locuri va desfiinţa gardurile de protecţie care vor fi ȋnlocuite cu dune de pamȃnt. “Frecvenţa de intervenţie va fi ȋn funcţie de cȃt de des vom putea muta maşinile. Noi vrem ca macar o dată pe lună să spălam trotuarele.
Noi ȋi notificăm cu 30 de zile ȋnainte de intervenţie

Ne-am umplut de rable. Am solicitat Primăriei Capitalei să nu mai permită parcarea maşinilor părăsite. Proiectul va fi continuat și în perioada următoare, poate toată vara”, a declarat Dan Cristian Popescu.