Mult lăudatul primar Robert Negoiţă ȋnchide ochii şi menţine haosul ȋn Sectorul 3. Alături de el, Poliţia Locală, Poliţia Rutieră şi Poliţia Romȃnă tolerează situaţii de dragul populismului de mulţi ani. Ȋn zona Baba Novac, mai exact străduţele din spatele Spitalului Victor Babeş pȃnă la Strada Cȃmpia Libertetăţii, sunt numai sensuri unice, pe care circulă numai cei care le cunosc. Problema este că aceste străzi au devenit pericol public din cauza lăcomiei oamenilor, dar şi a inconştienţei autorităţilor. Anual, sunt circa 5-6 persoane accidentate, de toate vȃrstele: copii, adulţi sau bătrȃni.

Zona Baba Novac, străzile paralele cu bulevardul cu acelaşi nume, este una dintre cele mai cochete. Clădiri cu un singur etaj, multă verdeaţă şi linişte. Deja multe familii tinere i-au ȋnlocuit pe rezidenţii anilor ‘60. Sunt mulţi copii mici, de la bebeluşi, pȃnă la şcolari mici. s5

Din păcate, actualul primar dă autorizaţii de construcţii pentru clădiri mai ȋnalte decȃt cele vechi, care se ridică pe locul unde au fost cȃndva spălătoriile comune. Dar acest lucru nu pune viaţa oamenilor ȋn pericol.

După 1990, spaţiile verzi din faţa clădirilor pline cu trandafiri au dispărut, pentru că cei care locuiesc la parter şi-au extins curţile pȃnă la carosabil. Au apărut construcţii de genul foişoarelor, dar şi mici anexe de locuit. Cei care locuiesc la etaj se folosesc de terenurile din spatele clădirii, ȋmpărţite, de cele mai multe ori, la bunul simţ. Cȃt ţine apartamentul/garsoniera, atȃt este şi terenul. Desigur, sunt şi unii care au ȋnţeles să nu respecte nimic, să intre pe terenul altora, iar scandalurile se ţin lanţ.

s3 Pentru aceste terenuri nu sunt acte, nu se plăteşteimpozit. Juridic vorbind, ele sunt ale primăriei. Scandalurile auȋmbrăcat uneori forme grave, dar Poliţia Romȃnă şi-a arătat neputinţa, mai ales că mulţi foşti şefi locuiesc ȋn zonă.

Au dispărut trotuarele

Pe două artere rutiere, Strada Doiceşti şi Fildeşului, nu mai există trotuare. Numai acolo unde proprietarul nu a vrut să-şi bage maşina ȋn curte mai este cȃte o porţiune unde te poţi păzi de maşinile care trec pe stradă. Dar cȃnd sunt ocupate, această posibilitate dispare.
s7
Practic, maşini şi oameni circulă numai pe carosabil. Gardurile care delimitează proprietatea fiecăruia sunt chiar lȃngă borduri. Stălpii de iluminat sunt acum ȋn curţi, la fel şi semnele de circulaţie. De altfel, limitatoarele de viteză nici nu se mai văd din cauza vegetaţiei, dar Poliţia Rutieră nu vede.


s9

s10
Seara, pe ȋntuneric, pericolul este iminent. De teama cȃinilor, oamenii merg pe mijlocul străzii, iar şoferii vin cu viteză, riscȃnd să accidenteze pe oricine se ȋncumetă să meargă pe stradă. Nici ziua pe lumină nu este mai comod să circuli. Din cauza lipsei trotuarelor, oamenii sunt “agăţaţi” de maşini, mai ales la curbe.

Măsuri nepopulare

Primarul Sectorului 3 Robert Negoiţă nu poate spune că nu ştie pericolul la care sunt supuşi oamenii, ȋn special mamele cu cărucioare, bătrȃnii sau şcolarii care vin şi pleacă de la şcoală. Adesea ei sunt ȋnjuraţi birjăreşte de şoferii nervoşi şi ȋntotdeauna grăbiţi. La sediul PSD din apropiere este aceeaşi situaţie, dar măsurile care trebuie luate sunt prea nepopulare ca edilul să facă ceva ȋn favoarea oamenilor.

s2

s1 Anual, sunt circa 5-6 accidente pe fiecare stradă, victime fiind ȋn special copiii. Poliţiile nu fac nimic. Trebuie să se ȋntȃmple o nenorocire ca edilul să-i oblige pe oameni să lase o jumătate de metru de trotuar pe care să se poată circula. Toată această situaţie este din cauza lăcomiei oamenilor de a deţine curţi cȃt mai mari şi adesea neȋngrijite. s4